تجربه تلخ خرید از ال‌جی

مطلبی از ایریکس در ۱۴ مهر ۱۳۹۳

چند وقت پیش من یه یخچال از ال‌جی خریدم که کارت هدیه‌ای هم روش داشت. بگذریم که در اطلاع‌رسانی نحوه دریافت هدیه خیلی گنگ و ناواضح عمل می‌کردن و از فروشنده، تا نصاب و اپراتورهای کال‌سنتر ال‌جی هر کدوم یه پروسه متفاوت رو به من گفتن، در نهایت با پیگیری مستمری که انجام دادم فهمیدم که خودم باید با بخش مربوط به هدایای کال‌سنتر تماس بگیرم و ثبت درخواست کنم تا کارت هدیه ارسال بشه. این کار رو کردم و کارت ارسال شد و به دستم رسید.

تا اینجا گیر خاصی وجود نداشت و منم خوشحال و خندان بودم. اما داستان غم‌انگیز من و ال‌جی از اینجا شروع شد.

روی بروشورهای همراه کارت هدیه به صراحت نوشته شده که شما می‌تونید به هر کدوم از نمایندگی‌های ال‌جی مراجعه کنید و مبلغ کارت هدیه رو از فروشگاه دریافت کنید. من به حدود ۱۰ تا نمایندگی سر زدم که هر کدوم به نحوی من رو پیچوندن. یکی می‌گفت پول نداره، یکی می‌گفت اینو فقط بعضی نمایندگی‌های خاص میدن، یکی می‌گفت ۲۰٪ از مبلغ رو برمی‌داره تا کارت رو نقد کنه و یکی می‌گفت فقط با خرید کالا از ال‌جی می‌تونی از این کارت استفاده کنی…
نهایتا زنگ زدم به کال‌سنتر و پس از توضیح دادن داستان میگن که برید نمایندگی فلان جا و اونجا کارتتون رو نقد کنید. هیچ مبلغی هم نباید از کارت کم کنن. دوباره خوشحال و خندان شدم و رفتم اون نمایندگی که کال‌سنتر بهم معرفی کرده. اما متاسفانه مجددا همون جواب‌های سابق رو شنیدم با این تفاوت که ۱۰٪ کم می‌کنن. زنگ زدم کال‌سنتر و پرسیدم که آیا نمایندگی‌ها حق دارن  که از مبلغ کارت درصدی کم کنن که بعد از کلی معطلی و فکر کردن، و به نظر من برای جلوگیری از آبروریزی بیشتر میگن که بله، اگه پولتون رو نقد بخواهید ۸٪ کم می‌کنن! توجه کنید که ۴ رقم متفاوت صفر، هشت، ده و بیست درصد به من اعلام شده. متوجه شدم که ال‌جی تقریبا هیچ کنترلی روی نمایندگی‌هاش نداره و بی‌خیال داستان شدم.

از قضا ماشین لباس‌شوییم کهنه بود و در همین حین سوخت. تصمیم گرفتم که یه ماشین ال‌جی بخرم و از کارت هدیه‌ام هم استفاده کنم. رفتم همون معقول‌ترین نمایندگی و یه ماشین لباسشویی سفارش دادم. فروشنده هم با خوشحالی یه بروشور داد دستم و گفت از دو سه روز پیش به این مدلی که شما خریدید هم کارت هدیه تعلق می‌گیره. من هم که تازه این پروسه رو تجربه کرده بودم خیلی امیدی نداشتم که این کارت هدیه برام نقد بشه، اما به طبع پیگیری کردم که کارت رو دریافت کنم تا شاید فرجی شد.

بعد از خرید و نصب دستگاه، و در طول بیست روز گذشته حدودا ده بار با مرکز هدایای ال‌جی تماس گرفتم تا کارت هدیه رو پیگیری کنم. جواب‌هایی که گرفتم اینها بود:

  • هنوز جایزه شما تو سیستم وارد نشده.
  • ما پیگیری می‌کنیم و تا دو سه روز آینده باهاتون تماس می‌گیریم، که در این مدت هیچ تماسی از ال‌جی گرفته نشد.
  • نصاب هنوز اسمتون رو وارد نکرده، باید باهاش پیگیری کنید که این کار رو بکنه. علی‌رغم اینکه این کار خیلی خنده‌داره که من خودم شخصا باید بین دو کارمند ال‌جی هماهنگی ایجاد کنم و پیگیر ارتباطشون باشم، اما این کار رو می‌کنم که نصاب میگه اسم من رو همون چند روز پبش وارد کرده.
  • من شماره شما رو میدم به سرپرستمون که پیگیر کارتون باشه، اما هیچ پیگیری خاصی نشد در این مدت.
  • حتی یه بار هم بهم گفتن که ماشین لباسشویی اصلا کارت هدیه نداره که براشون توضیح دادم که من حتی بروشور تبلیغاتیشون رو هم دارم. در نهایت مجددا میگن پیگیری می‌کنیم و …

این روند بیست روزی ادامه داشت تا اینکه من امروز بعد از شنیدن جواب‌های همیشگی از اپراتور خواستم که اگه واقعا پیگیری می‌کنه نتیجه‌اش رو به من اطلاع بده. جواب میده وظیفه من نیست و به من مربوط نمیشه. ازش خواستم اسمش رو بگه و بعدش من رو متصل کنه به سرپرستشون یا یه مدیری که وظیفه‌اش این باشه که کار من رو پیگیری کنه و به من آپدیت بده. ابتدا از گفتن اسمش طفره رفت، منتها با اسرار شدید و عصبانیت من اسمش رو گفت. خانم الف. اما گفت سرپرستشون نیست. وقتی اسرارهای من رو دید که با مدیرش صحبت کنم تماس رو هولد کرد و بعد از چند ثانیه گفت کسی تو مدیریت نبود که جواب بده! (به روش نیاوردم که من خودم امثال این نرم‌افزارهای کال‌سنتر رو ستاپ می‌کنم و کاملا می‌فهمم که الان تماس من رو به هیچ جا متصل نکرده. :) ) ادامه داد که من پیگیری می‌کنم و باهاتون تماس می‌گیرم. حدس زدم که این دفعه این کار رو واقعا پیگیری کنه، به همین خاطر ازش تشکر کردم و منتظر شدم تا امروز از ال‌جی باهام تماس بگیرن.

بعد از حدود یک ساعت باهام تماس گرفت و گفت که این هدیه به شما تعلق نمی‌گیره چون برای بعضی استان‌های خاص هست و شامل استان تهران نمیشه!! آه، خدای من! یه جواب جدید! بهش میگم خانم من این دستگاه رو از نمایندگی فلان تهران خریدم و علاوه بر تبلیغاتی که بابت این هدیه رو در و دیوارهای فروشگاه زده شده، من خودم هم اون برگه بروشور رو دارم. نه تنها هیچ کجای اون برگه نوشته نشده که این متعلق به تهران نیست، بلکه صراحتا نوشته شده که «این جشنواره در کلیه فروشگاه‌های گلدیران-ال‌جی در سراسر کشور اجرا می‌گردد». متاسفانه هیچ استدلال قابل قبولی ارائه نمیشه و فقط میگن شما درست می‌فرمایید اما به شما تعلق نمی‌گیره و این واسه تهران نیست و …

این تصویر پشت و روی بروشور ال‌جی هست که تو نمایندگی رسمیش بهم دادن و فکر کنم حتی هنوز هم تو فروشگاه‌هاش موجود باشه. قضاوت با شما.

بروشور ال‌جیبروشور ال‌جی ۲

چند نکته رو هم اضافه کنم که:

  • مبلغ هدیه واقعا ناچیزه و من به خاطر پولش این قضیه رو پیگیری نکردم. برای من دردآوره که یه شرکت تو رده ال‌جی زیر حرفش می‌زنه و کارمندش به خودش اجازه میده ده بار من رو به اشکال مختلف بپیچونه.
  • به نظر من این کار فریب مشتری قلمداد میشه که موقع فروش میگن کارت هدیه داره و حتی بروشورش رو میدن بهت، اما بعدا این مورد رو انکار می‌کنن. از نظر احکام اسلامی هم دروغ و فریب در معامله محل اشکاله. اگه تو یه کشور درست و درمون زندگی می‌کردیم بی‌شک میشد این پیگیری رو به جایی رسوند.
  • من این نقد رو نوشتم تا شاید به گوش مسئولی تو شرکت ال‌جی برسه تا توضیحات قابل قبولی ارائه کنن. قطعا اگه جواب بدن من اینجا منعکس می‌کنم. من تو این سال‌ها همیشه به خاطر مشتری‌مداری و خدمات خوب پس از فروشش طرفدار ال‌جی بودم، منتها این سری واقعا تجربه بدی بود. الان هم  هدفم و امیدم اینه که این رویه اصلاح بشه  :)

 

پس‌نویس (۲۱ آذر): من نمی‌دونم از مسئولین ال‌جی کسی اینجا رو خوند یا نه، و کلا هم قضیه رو فراموش کرده بودم و بی‌خیال کارت شده بودم، منتها بعد از یه مدت یک نفر از شرکت بهم زنگ زدن و گفتن براتون کارت هدیه رو می‌فرستیم.

کارت اومد و خوشحال بردیمش فروشگاهی که ازش خرید کرده بودیم. با نهایت تعجب دیدیم که اون فروشگاه تعطیل شده. به چند تا فروشگاه دیگه ال‌جی سر زدیم و به طبع همون جواب‌های قبلی رو گرفتیم و کسی کارت رو برامون نقد نکرد. برگشتیم خونه و زنگ زدیم شرکت و داستان رو براشون تعریف کردیم که ما نمی‌تونیم این کارت رو نقد کنیم.

دو سه هفته‌ای گذشت و ما دوباره بی‌خیال کارت شدیم که از شرکت زنگ زدن و پیگیر کارت شدن و در نهایت مبلغ کارت رو با پیک برامون فرستادن و کارت رو گرفتن. به این ترتیب بعد از ماه‌ها این کارت هدیه ما تبدیل به پول شد. در حد سورپرایز ظاهر شدن این دفعه و قاعدتا من باید این مطلب رو به انتهای پست اصلی اضافه می‌کردم.

 

✶✶✶ از این مطلب خوشتون اومد؟ پس بهش مثبت بدید و با دوستاتون به اشتراک بگذارید! ✶✶✶
۷۵ دیدگاه موضوعات: روزمره
  برچسب‌ها:  , , ,

۷۵ دیدگاه برای “تجربه تلخ خرید از ال‌جی”

  1. nafasi گفت:

    دوستای عزیز هرجنس برقی که وارد ایران میشه درجه دو یاسه شو وارد میکنن چه تلویزیون چه یخچال و ..و… و ….
    محصول اصل کره made in koreaزده درغیراین صورت هرچی نوشته باشه درجه دو سه وباید منتظر خراب شدنش باشی.تقصیرمردم مملکت خودمون جنس اصلی وارد نمیکنن.مادرم اینا یه اتو آمریکایی دارن الان بیست وخورده ساله کارمیکنه هنوز .الان یه اتو بخری نهایتش هفت سال کارکنه .میری وسایل بخری همه چی پشتش نوشته چینی .ما واقعا سزاوار استفاده از همچین محصولات بنجلی هستیم حسرت به دل موندم یه بار پشت وسایلا کلمه ساخت کشور اروپایی یا آمریکایی ببینم دلمون شادشه .چندسالی هم میشه پی آرسی زدن که باز سرمون کلاه بره نفهمیم چین

  2. nafasi گفت:

    یا ما باید علیه واردکننده ها وایستیم ودیگه شاهد همچین برخوردایی نباشیم یا باید تا آخر عمر مصرف کننده وسایل نهایت پنج سال قابل استفاده باشیم

  3. Cloner گفت:

    واقعا برند آشغالی هست این ال جی .حاضرم آشغال ترین مارک ایرانی رو بخرم ولی ال جی نخرم .تا حالا چند تا وسیله خریدم ،هم خودم هم فک و فامیلام ولی همه بعد مدتی خراب شد و قاطی زباله ها رفت .هر چی خریدین بخرین ولی سمت هیچ محصول ال جی نرین .

  4. Cloner گفت:

    ای مردم توروخداتلویزیون ال جی نخریی مادوسال خرییدیم خراب شده اول فکرکردیم برای مااینجوری شده ولی الان متوجه شدیم چندتاازآشناهاودوستانمون برای اونهاهم همینطوری شده واقعابخداآشغاله توروخدانخریدخواهش میکنم هیچ کس هم جوابگونیست خدالعنت کنه شرکتشویاعلی

  5. نازنین گفت:

    چند وقت پیش از شرکت ال جی یا همان گلدیران خرید کردم و در جام جهانی 1397 برنده شدم و از شرکت تماس گرفتند که اگر قصد رفتن نداری پولشو به حسابت میریزیم الان سه ماهی گذشته هر چه تماس میگیریم میگند باشه بهتون خبر میدیم نمی دونم ولی منم فکر می کنم کلاهبرداره .

  6. عم گفت:

    بله برندی مزخرف که اشک منو در اورد سه ماه پیش یه یخچال خیلی بزرگ و ظاهراً شیک خریدم که تا امروز خرابه وهیچ جوابی از گلد ایران لعنتی نگرفتم خواهش میکنم نخرید

  7. ممم . ککک گفت:

    فقط خاااااااک بر سر ال جی با اون تکنسین هاش

  8. ممم . ککک گفت:

    یه چیز جالب . این تکنسین هاکم به محصولات تولید شده بدبخت موقع نصب لطمه میزنن تازه انتظار دارن با این ریدمونیشون امتیاز بالا هم بگیرن. همشون هم به نهوی مبلغ فاکتورو بالا می زنن که از شرکت پول بیشتری بگیرن . بنظر من محصولات تولید شده مشکلی ندارن . مشکل این نصبهای بی تجربه و در پیتی هستن که ال جی دور خودش جمع کرده.

  9. فرهاد گفت:

    سلام منم سال 91 یه یخچال فریزر LG خریدم جالبه که ترموستاتش از روز اول خراب بود و دمای داخل یخچال قابل تنظیم شدن نبود و به خدمات پس از فروش هم که زنگ زدم با تمسخر برخورد کرد.

  10. محمد علی گفت:

    خدا وکیلی اصلا از بانه خرید نکنید لباسشویی الجی خریدم بجای اصلی کره تقلبی بهم دادند فروشگاهی که باصطلاح اعتماد الکترونیکی هم دارد ژیارکالا

  11. نا معلوم گفت:

    با سلام خدمت تمام سروران گرامی
    از اینکه برند الجی را برای خودتون انتخاب کردید باعث افتخار ما هستید ، من به عنوان عضوی از این خانواده ملزم به ارائه توضیحاتی خودم رو می دونم نظر به اینکه اندک جمعتی که اینجا متن می نویسید و نظر می گذارید همگی معترض هستید و بنده باید تلاش در متفاوت سازی ذهنیت شما کنم (البته با واقعیت) . اول از همه مفتخریم و به خود می بالیم که به حسن و لطف انتخاب تک تک شما و سازمان حمایت از مصرف کننده نهمین تندیس طلایی حمایت از حقوق مصرف کننده را کسب کردیم. ( به استناد لینک پیوست و درج شده در سایت سازمان حمایت از مصرف کننده) دوستان عزیز باید بگم که پروسه ی خرید از هر برند معتبر نیازمند چندین پیش گام می باشد . اول از همه هر مغازه ای با تابلو الجی نماینده این برند نیست ، همانطور که هزاران تابلو اپل بالای سر مغازه هایی هست که هیچ نمایندگی ندارد . (حتی دکورهایشان نیز کپی برداری است. این موضوع برای همه ی برند ها حتی برند محترم رقیب سامسونگ ساری و جاری می باشد . ) جهت پیدا کردن نمایندگی های معتبر به سایت معتبر آن شرکت رجوع کنیم . بیایید کمی صمیمانه تر صحبت کنیم : شرایط جشنواره ها ! موضوعی بسیار مهم ، باز هم باید بگم که در تمامی برند ها در سرتاسر دنیا شرایطی جهت جشنواره ها اعلام می شود . که خارج از آن زمان ، جشنواره بسته می شود . این شرایط معتبر عبارتند از : خرید در بازه ی جشنواره ، نصب در بازه ی جشنواره و از همه مهم تر شرط نصب در استان ،به این معناست که شما اگر می خواهید جشنواره شامل حالتان شود باید کالا را مثال از استان تهران خریده و در استان تهران نصب کنید . مواردی یافت می شود که پس از طی این روند صحیح جشنواره شامل حال شما نمیشود ! چرا ؟ چون کسبه محترم اجناس را از شهرستان به قیمت پایین تر خریده و در تهران می فروشند . برای جلوگیری از این اتفاق به شما توصیه می شود که اجناس خود را از فروشگاه های گلدیران + خریداری کنید . (آدرس ها در سایت درج شده) در مورد نقد کردن کارت های هدیه ! در تمامی تماس ها در زمان جشنواره قبلی که کارت ها متعلق به شرکت بود و کارت بانک سامان نبود به مشتری می بایست از دفتر خدمات 84733 توضیح داده می شد که کارت جشنواره کارت خرید مجدد از الجی می باشد نه کارت نقدی ! که همینطور هم بود . مشتریان زیادی کارت خود را به بستگان می دادند که قصد خرید داشتند و به جایش پول دریافت می کردند . چون نقد کردن این کارت ها خلاف قوانین جشنواره بود و مورد تائید شرکت نبود پس درصد هایی هم که کسبه تقاضا می کردند در ازای نقد کردن امری غیر مرتبط با شرکت گلدیران بود . بر روی تمامی بروشور های جشنواره هم نیز فقط قید شده بود کارت هدیه ! نه کارت خرید نقدی از هر جا . دوست عزیز معترض ای کاش اگر از خرید الجی در دفعه اول ناراضی بودید حد اقل برای ارزش به خودتان برای بار دوم از این برند خرید نمی کردید . شایان ذکر است در تمامی موارد که خرید در زمان و مکان درست و نصب در زمان و مکان درست انجام شده کارت های هدیه یا کارت های بانک سامان شارژ شده است . شرمنده ایم که در مواردی حق با شماست بعلت ترافیک بالای کاری شاید زمان 2 – 3 هفته ای به 30 تا 40 روز طول کشیده است . تصور کنید روزی بالای 1000 قلم کالا الجی در کشور در زمان جشنواره نصب می شد . نصب ، ثبت و اعلام از دفتر خدمات انجام امور اداری چک کردن ها زمان بر بود . خداییش برای آسایش شما شب و روز تیم های ما زحت کشیدند . بیایید یه پیج هم در کنارش راه بندازیم و خاطرات خوب الجی و بیان کنیم و هدف ما رضایت تک تک شما و قطعا رفع خستگی خودمان میباشد .
    در آخر شایان ذکر است تا گفته شود دفتر خدمات گلدیران روز به روز تلاش به بهتر شدن و قوت گرفتن خدمات رسانی به شماست . در این راستا دوستان ما که پاسخ نامناسب بدهند یا اطلاعات مکفی نداشته باشند مورد توبیخ یا حتی به احترام شما تعدیل و جایگزین با فردی اصلح تر می شوند .
    هر کدام از دوستان که سوالی داشتند در خدمتم .

    و من اله توفیق

دیدگاه‌تان را ارسال کنید ...